Krönikor

”Därför är detta en historisk dag för Ny Teknik”

Ända sedan vi för nästan 25 år sedan började publicera nyheter på nätet har allt innehåll varit gratis. Nu är det dags för förändring, skriver Ny Tekniks chefredaktör Per Danielson.

Publicerad Uppdaterad

Som ni vet har digitaliseringen och plattformsekonomin dramatiskt förändrat affärsmodellerna i många branscher. Mediebranschen är inget undantag. Historiskt sett har printintäkter i form av annonser och prenumerationer subventionerat gratisläsandet online. Det har lagt grunden för en massiv informationsspridning som ingen kunde förutse i slutet av 90-talet.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här