Bygg Balkar och sensorer ska säkra farliga rulltrappor Massor av rulltrappor står still i Stockholms tunnelbana. Foto: TT-bild Rulltrappsmontörer från Kone har jobbat dygnet runt för att få igång de 39 avstängda rulltrapporna i Stockholms tunnelbana. Tre rulltrappor kan vara igång om en vecka. Lars Anders Karlberg Publicerad 5 mar 2015 kl 17.01 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 1 kr för en månad Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ rulltrappor tunnelbana nyheter bygg
FORDON Efter tullchocken – Scania redo att minska produktionen Trots tullättnader och stora offertstockar ser Traton sig tvungna att minska produktionen för att hantera den svaga marknaden.
RYMDEN Studenterna med raketdrömmar – ”Fler möjligheter i Europa” KTH-föreningen Aesir bygger 4,5 meter hög raket men saknar kapital för uppskjutning • ”Old space tar 25 år – new space går fort och är utmanande”
FARKOST Så fungerar USA:s 12-tons ”monsterbomber” som användes i Iran Bomberna väger 12 000 kilo och kan penetrera 60 meter ner i berget.