Bygg Balkar och sensorer ska säkra farliga rulltrappor Massor av rulltrappor står still i Stockholms tunnelbana. Foto: TT-bild Rulltrappsmontörer från Kone har jobbat dygnet runt för att få igång de 39 avstängda rulltrapporna i Stockholms tunnelbana. Tre rulltrappor kan vara igång om en vecka. Lars Anders Karlberg Publicerad 5 mar 2015 kl 17.01 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ rulltrappor tunnelbana nyheter bygg
KARRIÄR ”Sjukt låga löner” – svensken vill se en rättvisare AI-bransch Han vittnar usla villkor i AI-branschen bortom Silicon Valley: ”Vi kan få offerter där det betalas från 70 cent i timmen”.
TECH Googles AI skannar dig genom dina molnlagrade bilder: Se här hur mycket Tidigare Google-ingenjören Vishnu Mohandas gillade inte hur Google använde hans och alla andras privata bilder.