Digitalisering

Amplify: ”Uthållighet utöver det vanliga”

Åsa Otterlund, vd för Amplify.Foto: Anders Lundqvist

Den nya inkubatorn Amplify i Stockholm ska fostra nästa svenska tekniksuccé inom musik. Bakom satsningen står flera kända investerare.

Publicerad

Vad är målet för Amplify?

– Att stötta unga bolag som jobbar med att ta fram nya produkter och tjänster inom området music tech. Det finns många affärsidéer som förtjänar att överleva, men som har svårt att klara sig förbi det svåra första skedet. Vi och våra partner kan bidra med erfarenhet och djupa kunskaper om musikindustrin, säger Åsa Otterlund, vd för Amplify, som själv har bakgrund som investerare.

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här