Fordon

Volvo vill sluta sälja bilar – lanserar tjänsten ”M”

Foto: Volvo
Foto: Volvo

Att äga bilen är på väg att bli omodernt, och några som vill hänga med i tiden är Volvo. Nu lanserar tillverkaren en ny unik mobilitetstjänst. ”Volvo Cars tar steget till att bli något mer än ett bilföretag”, säger vd:n Håkan Samuelsson.

Publicerad

När Volvo lanserade sin abonnemangstjänst Care by Volvo, tog man ytterligare ett steg bort från traditionell bilförsäljning. Nu tar man ytterligare ett och lanserar varumärket M, en slags mobilitetstjänst som beskrivs som ”ett bättre alternativ till privat bilägande”.

– Dagens urbana konsumenter tänker nytt kring bilägandet. M är en del av vårt svar på det. VI utvecklas till att leverera tjänster direkt till konsumenten, säger Håkan Samuelsson.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här