Fordon Oklart vem som ansvarar när bilen kör själv Wanna Svedberg Foto: VTI Foto: Pixabay Straffrätten är anpassad för mänskliga förare - inte en artificiell intelligens. Det gör dagens lagstiftning tandlös när bilen börjar styra sig själv. En ny rapport undersöker frågan närmare. Ada Fredelius Publicerad 5 jan 2017 kl 14.12 Senast uppdaterad 30 maj 2023 kl 13.03 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ autonoma fordon fordon
TECH Googles AI skannar dig genom dina molnlagrade bilder: Se här hur mycket Tidigare Google-ingenjören Vishnu Mohandas gillade inte hur Google använde hans och alla andras privata bilder.
ELBILAR Test: ”VW Golf som laddhybrid är ett riktigt gediget bygge” En uppdatering som ska hålla Golf relevant, trots satsningarna på elbilar. Nya laddhybriden får 13 mils räckvidd.