Fordon NCAP kräver global lägstanivå för säkerhet Test av Renault Kwid. Foto: Global NCAP Samma modell kan bete sig olika vid en krock – beroende på vilken marknad den är byggd för. Nu kräver Global NCAP en global lägstanivå på säkerheten, så att fattigare länder slipper de allra värsta bilarna. John Edgren Publicerad 7 jan 2021 kl 08.48 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ biltillverkning bilsäkerhet fordon
TECH Hexagons köper mjukvaruverksamhet för 1,3 miljarder Förvärvet ska stärka Hexagons position inom 3D-mätning och reengineering.
ENERGI Kristersson om extrema elpriserna: ”Kommer vara tuffa tider” Socialdemokraterna riktar hård kritik mot regeringens hantering av elsystemet och att de utlovade lägre elpriserna har uteblivit.