Fordon

Lågprisbilen för billig- nu höjs priset

Tata Nano. Foto: Tata Motors

Indiska lågprisbilen Tata Nano är trögsåld. Orsak: den är för billig. Nu höjs priset!

Publicerad

Tata Nano fick stor uppmärksamhet när bilen presenterades 2008. Äntligen skulle mindre bemedlade få möjlighet att köpa en enkel bil, ett steg upp från att samla hela familjen på en scooter.

Året därpå började försäljningen och prislappen hamnade på motsvarande 2000 dollar. Men ganska snart noterade Tata att försäljningen gick trögt. Och fram till nu har Tata endast lyckats sälja 230 000 bilar.

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här