Fordon “Att lyfta av containrar är nog sista utvägen” Satellitbild från Cnes2021 på Ever Given i Suezkanalen. Foto: AP/TT Ever Given. Foto: SUEZ CANAL AUTHORITY/UPI/Shutterstock En grävmaskin gräver bort sand runt bulben på Ever Given. Foto: AP/TT En hjullastare för en ojämn kamp mot massorna som håller Ever Given fast. Foto: AP/TT Björn Pundars, prefekt på Sjöfartshögskolan i Kalmar. Foto: Pressbild Hur ska det grundstötta containerfartyget i Suezkanalen egentligen komma loss? Sjöfartsexperten Björn Pundars tror att det kan ta sin tid. Samtidigt fylls internet av kreativa förslag. Johan Kristensson Publicerad 26 mar 2021 kl 16.34 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ fordon suezkanalen
FORDON Skiftet uteblev – nu ska de sälja miljontals antenner för fordon Men teknikskiftet för radarantenner kommer, menar Gapwaves vd.
TECH ”Byggd för agenteran” - nu har Google lanserat ai-modellen Gemini 2.0 Nya ai-satsningen från Google kan generera bild, ljud och text. Och det verkar allt mer troligt att sökjätten tänker göra smarta glasögon-comeback.