Energi

Experten: Risk för backlash

Att jaga miljöpoäng genom att hårdprofilera en väldigt liten del av verksamheten kan ge en backlash, anser varumärkesexperten Malin Fritzén.

Publicerad

Att liksom Fortum gå ut hårt med vågkraft i reklamkampanjer, trots att de planerade investeringarna är så små jämfört med satsningarna på kärnkraft, kan vara riskabelt för trovärdigheten och varumärket.

Det anser Malin Fritzén, konsult på varumärkesbyrån Rewir, som har bred erfarenhet av miljö- och klimatfrågor.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här