ELBILAR

Provkörning: Xpeng P7 – ”Positivt överraskad”

Uppgraderad teknik, modernare lösningar och finslipade detaljer. När Xpeng lanserar modellen P7 version 2 har mycket ändrats. Men räcker det – och kan man verkligen kalla det här för en ”prestanda-sedan”? Ny Teknik har testat.

Publicerad Uppdaterad

När Xpeng kom till Sverige i fjol visade de upp två sedaner. En familjehistoria, P5, och en vassare så kallad prestanda-sedan, P7. Den förra var en rejäl flopp. Och den andra lanserades inte ens.

För 2023 har tillverkaren gjort om, städat bort fadäsen P5, introducerat suven G9 samt lanserar P7 – men då i en uppgraderad kostym.

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här