Digitalisering

Volvos V8-kunder får tävla om rymdfärd

Tävlingsbilen

När finalen i den mycket populära amerikanska fotbollsturneringen Super Bowl sänds i USA på söndag kommer Volvo annonsera en frågetävling där förstapriset är en rymdresa med Virgin Galactic.

Publicerad

Svara rätt, sikta mot stjärnorna I teveannonsen kommer Richard Branson, ägare till Virgin Galactic och mängder med andra Virgin-företag, att hjälpa Volvo marknadsföra stadsjeepen XC90 med V8-motor. Han säger ikädd rymddräkt att Volvon är tillräckligt kraftfull för att ta kunden ut i rymden.

Med det menas att publiken får möjlighet att på webbplatsen boldlygo.com delta i en tävling och svara på några frågor om stadsjeepen.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här