Digitalisering

Salandereffekten märks i Telias nät

Noomi Rapace som Lisbeth Salander Foto: Knut Koivisto

Telia hyrde ut 60 000 filmer under fem dagar i påskas. En enda film stod för en tredjedel av uthyrningen. Gissa vilken.

Publicerad

Telia började snacka om tv via fasta telenätet för snart sex år sedan. Tv-tjänsten via bredbandet lanserades sedan i januari 2005. Filmuthyrningen gick trögt från början. Telia hade inte mycket lockande titlar att erbjuda.

-Från början insåg vi inte hur svårt det var att skriva avtal med de stora bolagen med filmrättigheterna, säger Kent Jonsson, chef för konsumentprodukter på bredbandstjänster på Telia.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här