Digitalisering

Historiskt kundtapp för Netflix – men växer i Sverige

Svenskar lägger i snitt omkring 400 kronor i månaden på videotjänster och betal-tv. Tillväxten har fortsatt under våren. Och det är inte alls säkert att en eventuell lågkonjunktur får oss att dra ned på strömningstjänsterna.

Publicerad

Netflix släppte på tisdagskvällen sin kvartalsrapport som var svagare än väntat. För första gången tappar strömningsjätten kunder.

Men förmodligen inte i Sverige, i alla fall inte enligt analysföretaget Mediavision som löpande följer svenskarnas beteendemönster.

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här