Dice fortsätter växa

2016-10-20 13:55  
”Battlefield 1” släpps globalt nu under helgen. Foto: Alamy

Det svenska spelutvecklingsbolaget Dice fortsätter att växa så det knakar.

Efter lanseringen av spelet ”Star Wars Battlefront” ligger omsättningen en bra bit över en miljard kronor.

”Dice är primärt en kreativ studio, vi är givetvis glada över god försäljning, men i första hand så ser vi på det kvalitativa resultatet”, skriver bolagets produktchef Martin Lindell i en kommentar till TT.

Det är inte bara omsättningen som växer, även antalet anställda har ökat och uppgick vid räkenskapsårets slut till drygt 700. Vid sidan av King, bolaget bakom mobilspelet ”Candy Crush Saga”, är Dice den största arbetsgivaren i den svenska dataspelsbranschen.

Den stora lanseringen för Dice under det förra räkenskapsåret var ”Star Wars Battlefront”, som släpptes förra hösten. I år sätter Dice stort hopp till ”Mirror's Edge Catalyst” som kom i somras samt den senaste titeln i den populära ”Battlefield”-serien, ”Battlefield 1”, som släpps globalt nu under helgen.

Mer om: Dice Battlefield

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Ny Teknik.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Ny Teknik eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Debatt