Opinion

”Kollektivtrafik måste bli mer attraktiv – fokusera på innovationer”

Caroline Barle, specialist inom verksamhetsutveckling på PA Consulting. Foto: PA Consulting
Tobias Kihlén, transport- och infrastrukturexpert på PA Consulting. Foto: PA Consulting
Helena Lemoine, specialist inom transport på PA Consulting. Foto: PA Consulting

DEBATT. Pandemin har inneburit en kraftig minskning i resandet i både den upphandlade och den kommersiella trafiken. De beteendeförändringar vi har sett kommer delvis att kvarstå – nu krävs åtgärder för att göra kollektivtrafiken attraktiv, skriver Tobias Kihlén, Helena Lemoine och Caroline Barle.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →

Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.


Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här