ANNONS FRÅN INMOTION
Snart är varje buss och lastbil eldriven
På Inmotion arbetar man med att göra framtidens fordon möjliga. Med lång erfarenhet och spetskompetens förser man fordonsindustrin med innovativa elektrifierade lösningar.
Elektrifiering av konventionella fordon är en trend som håller i sig. Inmotion strävar efter att driva utvecklingen framåt inom den tunga fordonsindustrin. Företaget är en global leverantör av elmotorer, motorstyrenheter och extrautrustning för hybrid- och elfordon.
– I nuläget är vi i en spännande och hektisk fas där målet inom kort är att leverera hybridlösningar för högspänningsfordon som bussar och lastbilar, säger Ingrid Szabo, Manufacturing Engineering Manager på Inmotion.
– Vi hjälper kunden att integrera våra invertrar i deras slutprodukt. Vi utvecklar även nya mjukvaruplattformar som gör att vi kan använda våra lösningar på en global marknad, säger Shuang Zhao, Application Engineer på Inmotion.
Inmotion arbetar med några av de mest framgångsrika företagen i världen – OEM:s med höga krav på kvalitet, tillförlitlighet, kostnadseffektivitet och optimal integration. En av utmaningarna är att uppnå de ökade kraven på snabb leverans.
– Vi jobbar i en bransch med högt tempo där vi måste hålla oss inom tidsramarna utan att tumma på kvaliteten. Vi måste hinna kvalificera vår produktionsvolym, men det är något vi ofta gör tillsammans med våra kunder, fortsätter Ingrid Szabo. Inmotion utvecklar sin produktion och automation själva och har ett globalt ansvar för hela logistikkedjan, förklarar Shuang Zhao:
– Vi är unika i att vi erbjuder mer än bara en produkt, vi är också delaktiga i utvecklingen av våra kunders tekniska lösningar. Vi finns på flera platser i världen vilket gör oss lättillgängliga och flexibla.
Fordonsutvecklingen är i ett unikt skede och Ingrid Szabo ser ljust på övergången från fossildrivna fordon till mer miljövänliga elektrifierade alternativ.
– Våra kunder vill ha igång serieproduktionerna för våra hybridlösningar så fort som möjligt; 2019 kan vi vänta oss betydligt fler eldrivna fordon inom den tunga vägtransporten. I dag tror jag det inte är någon som skulle köpa in en hel fordonsflotta dieseldrivna bussar. Det gynnar ingen i längden, varken människa eller miljö, avslutar Ingrid Szabo.