Premium

”Våra algoritmer påverkar hela leveransen – från sortering till utkörning”

Budbee levererar dagligen tiotusentals paket åt svenska e-handlare. Bränslet som driver verksamheten är data som samlas in längs hela logistikkedjan.

Publicerad

E-handeln växer explosionsartat. På kort tid har det etablerats flera nya svenska tech-bolag som tagit upp kampen mot logistikjättar som Postnord, DB Schenker och DHL om att få leverera e-handlarnas varor.

Budbee, med bas i Stockholm, var en av de första utmanarna att etablera sig. 2016 lanserade bolaget sin tjänst för hemleveranser av e-handlade varor. Fokus ligger på ”the last mile”, det vill säga de sista kilometrarna från logistikterminalerna till hemmet. I dagsläget har Budbee några hundra kunder, däribland H&M och Sportamore, och finns i fem svenska städer, samt i Köpenhamn och Helsingfors.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här