Premium

Polestarchefen om rivalen: ”Är ett designfel”

Äkta enpedalskörning, skrotade körlägen och fördelen med Google. Polestars chef Thomas Ingenlath berättar om vägvalen de gjort med Polestar 2 – samt ger en känga åt feldesignade rivaler.

Publicerad

Polestar lanserades som ett nytt märke med högtflygande och elektrifierade planer 2017. Man presenterade sig som ett nytt elbilsmärke, men visade ett gammalt Volvokoncept i laddhybridtappning. Svårplacerade alltså.

Och när ovan nämnda modell officiellt skulle provköras, alltså innan den kommit ut på marknaden. Så hade man redan börjat göra reklam för bilen som kommer efter: Polestar 2.

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här