Startup

Truecaller: 33-listan stark drivkraft

Tre 33-listeplacering på tre år. "Det har sporrat oss", säger Alan Mamemdi, vd och medgrundare av Truecaller. Foto: Jörgen Appelgren

Svenska telefonboksappen Truecaller berättar om nya miljoninvesteringen, framtidsplanerna – och vad tre 33-listeplaceringar har betytt för bolaget.

Publicerad

Det har nu gått drygt sju år sedan den svenska nummersöktjänsten Truecaller drog i gång sin verksamhet.

Under den tiden har bolaget blivit ett av Sveriges mest internationellt uppmärksammade teknikbolag, med drygt 250 miljoner användare – varav en stor del finns i länder som Indien och Pakistan.

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här