Populärteknik

Smart 3d-annons

Tittar man noga träder ett kök fram ur annonssidan. Foto: Felipe Salazar

Tidningarnas trista eftertextannonser kan få djup med några grafiska trick.

Publicerad

Småannonserna som ofta är placerade långt bak i tidningarna ger för det mesta ett trist intryck. Men om man inte vill lägga pengarna på en mer framträdande placering får man leva med att den egna annonsen kan vara svår att hitta.

Men designern Felipe Salazar har hittat på ett nytt sätt att få en eftertextannons att träda fram ur tidningssidan. Genom att förändra textens geometri skapas en optisk illusion av djup och i hans exempel träder ett komplett kök fram med spis, ventilationskåpa, bänkar och väggar.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här