Populärteknik

Se Leicas dundertabbe

När Leica gör reklam använder de en bild från konkurrentens kamera.

Publicerad

Fotografen Peter Charlesworth blev lite misstänksamma när han besökta Leicas webb där företaget gör reklam för sin nya kamera Leica Sofort. I en av bilderna kikar en man ut från en bil. I hans spegelglasögon reflekteras kameran som tagit bilden och Peter Charlesworth anade att det inte var en Leica. Men bilden på sajten har bara en storlek på 480 x 320 pixlar så det gick inte att göra någon användbar förstoring för detaljgranskning och bilden saknar även metadata.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →

Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.


Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här