Digitalisering Sanyo tar ner skylten Piccadilly Circus januari 2011. Japanska elektronikkoncernen Sanyo plockar ner sin berömda reklamskylt på Piccadilly Circus i London. Håkan Abrahamson Publicerad 15 feb 2011 kl 10.49 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta Annons Sanyo har använt sig av den berömda reklamplatsen sedan 1978. Det nuvarande utseendet baserat på neonlampor sattes upp 1984. Av de fem företag som annonserar har Sanyo funnits där längst tid. Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ batteri digitalisering panasonic nyheter Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta
Svenska satelliten kopplar upp franska polisens elitstyrka Sveriges första helt privatfinansierade satellit – täcker tredjedel av jorden. • Franska GIGN först att kopplas upp under OS. ”Taktisk kommunikationskanal.”
Efter enorma ai-satsningar och Tesla-nedgång – oro för bubbla inom ”megatech” Analytiker luftar tankar om en möjlig ai-bubbla efter att flera techbolag backar kraftigt på börsen.
Nu ska oljejätten kunna lagra mer koldioxid än Norges totala utsläpp Equinor har säkrat kapacitet att lagra mer koldioxid än Norges totala årliga utsläpp. ”En ny, kommersiell, norsk havsnäring” säger norska energiministern.