Digitalisering

Sanyo tar ner skylten

Piccadilly Circus januari 2011.
Piccadilly Circus januari 2011.

Japanska elektronikkoncernen Sanyo plockar ner sin berömda reklamskylt på Piccadilly Circus i London.

Publicerad

Sanyo har använt sig av den berömda reklamplatsen sedan 1978. Det nuvarande utseendet baserat på neonlampor sattes upp 1984. Av de fem företag som annonserar har Sanyo funnits där längst tid.

Enligt en representant för Sanyo blev företaget ombett av hyresvärden att byta till en led-baserad videoskärm, så som de övriga annonsörerna har gjort.

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här