Premium

Så vill de stora svenska varumärkena ersätta plasten

Välkända svenska varumärken som Ica, Ikea och Axfood har börjat fasa ut den nyproducerade, fossilbaserade plasten. Andra har knappt börjat – Clas Ohlson har ännu inte någon strategi för att minska plasten.

Publicerad

Plastens negativa aspekter har fått ett allt större fokus de senaste åren. Samtidigt konsumerar vi mer och mer plast.

🔒 För att läsa artikeln behöver du vara prenumerant


Prova Ny Teknik – 89 kr
för 2 månader


Få tillgång till allt på nyteknik.se samt e-tidningen.
Prenumerationen förnyas automatiskt efter din provperiod till ordinarie pris 299 kr/månad. Ingen bindningstid, säg upp när du vill. Gäller endast nya prenumeranter.



Kom igång nu →

Är du medlem i Sveriges Ingenjörer eller tidningsprenumerant? Aktivera ditt konto här
Se andra erbjudanden: nyt.se/prenumerera