Digitalisering Så ska digitala smygreklamen stoppas Smygreklam och personriktad reklam ska stoppas – dock inte genom skärpt lagstiftning. I stället föreslås i en utredning bland annat mer undervisning i konsumentkunskap och fler resurser till Konsumentverket. TT Publicerad 12 jan 2018 kl 15.22 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 1 kr för en månad Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ nyheter digitalisering reklam
ENERGI IAEA: Inga förhöjda strålningsnivåer FN:s atomenergiorgan IAEA kallar till extrainsatt möte på måndag.
ENERGI USA har bombat Iran: ”Anläggningar har fullständigt utplånats” USA har bombat tre viktiga atomanläggningar i Iran, meddelar president Donald Trump. Enligt FN:s atomenergiorgan har ingen förhöjd strålning uppmätts.
KARRIÄR ”Sverige kan få det tufft att attrahera talanger i framtiden” Skärpta regler för svenskt medborgarskap får indiska ingenjörer och forskare att ifrågasätta sin framtid på den svenska arbetsmarknaden.