Samhälle

KTH-studenter hjälper isolerade elever med matte

Sophie Åström och Måns Nilsson. Foto: Privat
Klassrummen är tomma. Bilden är från Bygdøy skole i Norge. Foto: Fredrik Varfjell/TT
Sergels torg i Stockholm är ovanligt tomt. Bilden är från morgonen den 19 mars. Foto: Fredrik Sandberg/TT

Gymnasieskolorna har stängt och eleverna ska plugga hemifrån. Risken är att de fastnar på kluriga mattetal. Två ingenjörsstudenter drog igång digital mattehjälp och gensvaret blev lavinartat.

Publicerad Senast uppdaterad

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →

Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.


Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här