Digitalisering

Konsumenter missnöjda med telekom

Foto: Pixabay

Abonnemangsvillkor för mobiler, fast telefon och tv som inte går att förstå, och säljare som inte går att lita på.

Telekomtjänster vållar de svenska konsumenterna allra störst problem enligt en ny rapport från Konsumentverket

Försäkringar samt vissa bank- och finanstjänster är också problematiska ur konsumentsynpunkt, enligt rapporten där även el, hantverkare och tågresor utmålas som problemområden tillsammans med bilverkstäder, fastighetsmäklare och kläder- och skor, enligt Konsumentverket.

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här