Digitalisering KO: Nätjättar måste ta ansvar för dåliga annonsörer Foto: Pixbay Konsumentombudsmannen (KO) ryter till mot Facebook och Google. Hon anser att konsumenter via annonser på nätet fastnar i abonnemangsfällor. TT Publicerad 3 maj 2017 kl 09.21 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta Annons – Facebook och Google bör ta ett större ansvar för de annonsörer som de släpper fram. I dag är kollen för dålig, säger KO Cecilia Tisell till Svenska Dagbladet. Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ google digitalisering facebook nyheter Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta
Polestar har genomfört laddning av elbil på tio minuter Ett specialtillverkat batteripack med celler från israeliska Storedot laddades från 10 till 80 procent på tio minuter.
G7-länderna överens: kolkraftverken ska fasas ut G7:s medlemmar är överens om att fasa ut kolkraftverk till mitten av 2030-talet. Beslutet fattades av ländernas energi- och klimatministrar vid ett möte i Turin i Italien.
Ny Tekniks industrikonferens: ”Kör på, det är gyllene tider för Sverige” Svensk industri har bra förutsättningar att stå stark i framtiden – trots konkurrens från stora marknader med omfattande statliga stöd. En av de viktigaste tillgångarna: Hög utbildning. Det lyfte flera aktörer fram när Ny Teknik arrangerade industrikonferens.