Krönikor

”H&M satsar på mer transparens – men ger inga svar på mina frågor”

Foto: Henrik Holmberg / TT och Jörgen Appelgren

Den svenska modejätten H&M säger sig nu ge kunderna information så de ska kunna göra mer välgrundade val. Men satsningen faller platt, skriver Ny Tekniks innovationsreporter Ania Obminska.

Publicerad

Nyligen meddelade H&M att de blir först av de stora modekedjorna att erbjuda kunder transparent information om alla sina plagg. ”Låt oss teama upp för en hållbar modeframtid!” förkunnar de i ett pressmeddelande.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här