Startup

Fuckup nights lyfter uppstartsföretagen

Kontorshunden Astrid och Anna-Sara Nilsson, som jobbar med sociala medier för Mindapps, tar en fika på Sup 46 nyöppnade café Foto: Jörgen Appelgren
Victora Wagman på 46Elks utvecklar en molnbaserad sms-tjänst som Felicia Åkerlind använder i sitt bolag It’s My Styl. Foto: Helen Ahlbom
Viktor Strömberg på Beatly har hjälpt Henrik Hoffman på Qasa att testa ett nytt marknadsföringsverktyg. Foto: Jörgen Appelgren
Tårtan är nästan uppäten, så Gustaf Urban på Karma är tillbaks vid tangentbordet. Foto: Jörgen Appelgren
Ludvig Berling och Elsa Bernadotte på Karma, ett av 50-talet utvecklingsbolag på Sup 46. Foto: Jörgen Appelgren
Alla startup-bolag har sitt eget klistermärke. Och vill man ha fler så finns sajter på nätet som säljer ”inspirerande startup-citat-stickers” för 2,30 dollar”. Foto: Jörgen Appelgren

Varför ska startup-företag sitta på platser som Sup 46, Minc och Mid Swe Prk? För att triggas av likasinnade och för kontakterna. För att förstå innebörden av growth hacking och Fuckup nights. Och för klistermärkena, förstås.

Publicerad

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →

Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.


Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här