Digitalisering

Bredbandsbolagen får bottenbetyg i ny rapport

Com Hem är den operatör som får lägst betyg i SKI:s undersökning. Arkivbild. Foto: Janerik Henriksson/TT

Efter ett drygt halvår av att arbeta hemifrån, och med digitala i stället för fysiska möten, ger svenskarna tummen ner till sina bredbandsleverantörer. Det visar Svenskt kvalitetsindex årliga rapport om branschen.

Publicerad

I Svenskt kvalitetsindex (SKI) senaste mätning får bredbandsbranschen som helhet drygt 63 poäng, en minskning med två procentenheter från förra året.

– Vi brukar säga att gränsen för när kunder börjar bli riktigt missnöjda är vid 60 poäng, och den gränsen börjar man närma sig nu efter flera års uppgång. Jag skulle vilja säga att det här är en tydlig signal till operatörerna om att man måste bli bättre, helt enkelt, säger Johan Palmer, vd för Svenskt kvalitetsindex.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här