Premium Bilbranschens värstingmaskiner – så skiljer de sig åt Familjebil, sportbil, superbil. Men vad kommer sen? I segmentet ”hypercars” där prislapparna är åttasiffriga är prestandan därefter. Här har vi samlat några av de värsta maskinerna som finns. Felix Björklund Publicerad 29 aug 2022 kl 06.00 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 1 kr för en månad Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ koenigsegg premium nyheter hypercar
INDUSTRI Först i Europa: Här ska LKAB framställa kritiska mineral I dag saknar Europa förmåga att framställa sällsynta jordartsmetaller. I norra Sverige bygger gruvjätten det som blir första steget mot en egen produktion.
ELBILAR Europas billigaste elbil lanseras bredare – när kommer den till Sverige? Med ett pris på under 20 000 euro drog Leapmotor ned brallorna på konkurrenterna i budgetsegmentet. Med Stellantis som dörröppnare har utrullningen gått snabbt – och nu lanserar de på ytterligare sju marknader.
INDUSTRI Teslas robotchef lämnar – autopilot-chefen tar över Kovac lämnar Tesla för familjeskäl; Ashok Elluswamy tar över robotutvecklingen.