Premium Ammoniak och vätgas ska driva fartygen Wärtsilä tar nu fram en fartygsmotor som går på 100 procent ammoniak – och en förbränningsmotor som körs på ren vätgas. Vd Håkan Agnevall berättar för Ny Teknik om utmaningarna med arbetet. John Edgren Publicerad 23 jul 2021 kl 06.15 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 1 kr för en månad Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ nyheter motorer wärtsilä premium
ENERGI IAEA: Inga förhöjda strålningsnivåer FN:s atomenergiorgan IAEA kallar till extrainsatt möte på måndag.
ENERGI USA har bombat Iran: ”Anläggningar har fullständigt utplånats” USA har bombat tre viktiga atomanläggningar i Iran, meddelar president Donald Trump. Enligt FN:s atomenergiorgan har ingen förhöjd strålning uppmätts.
KARRIÄR ”Sverige kan få det tufft att attrahera talanger i framtiden” Skärpta regler för svenskt medborgarskap får indiska ingenjörer och forskare att ifrågasätta sin framtid på den svenska arbetsmarknaden.