Premium Ammoniak och vätgas ska driva fartygen Wärtsilä tar nu fram en fartygsmotor som går på 100 procent ammoniak – och en förbränningsmotor som körs på ren vätgas. Vd Håkan Agnevall berättar för Ny Teknik om utmaningarna med arbetet. John Edgren Publicerad 23 jul 2021 kl 06.15 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ nyheter motorer wärtsilä premium
ELBILAR Lösa lister stoppar Teslas Cybertruck-leveranser Problem med lister som lossnar har lett till att Tesla tillfälligt har pausat leveranserna av Cybertruck. Företaget arbetar nu med att åtgärda felet.
INDUSTRI Saab landar mångmiljonorder på träningssystem: ”Stolta” Försvarsbolaget Saab säkrar kontrakt värt 375 miljoner kronor för militära träningssystem.