Digitalisering

Äldre nätshoppar mer – då lyfter e-handeln

E-handelsförsäljningen fortsätter att rusa i coronatider, när äldre klickar hem varor som aldrig förr. Nya målgrupper skapar möjligheter – och lyckade företag kan tälja guld i flera år framöver.

Publicerad

Postnord har nu börjat att publicera sin e-handelsbarometer på månadsbasis. Undersökningen som görs ihop med Svensk Digital Handel och HUI Research, pejlar svenska konsumenters intresse för just näthandel.

I coronatider har man noterat en markant ökning som hållit i sig även in i april.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här