Karriär

KTH: Ge beröm och sprid kärlek

Näthatet behöver positiva motkrafter. Det tycker KTH och drar i gång ett kärleksprojekt på Facebook.

Publicerad

Det är framförallt den senaste tidens näthatsdebatt som har föranlett kärlekskampanjen. The Booster Project är en Facebook-applikation, som medlemmarna kan använda för att hjälpa sina kompisar att tro mer på sig själva. Man svarar på 20 olika positiva omdömen om kompisen. Resultaten summeras till en av fem olika personlighetstyper: idealisten, idesprutan, klippan, problemlösaren, trivselcoachen. På så vis får kompisen veta vilka egenskaper som Facebook-vännen uppskattar.

- Det är vårt inlägg i debatten. Vi vill sprida glädje och kärlek på nätet, säger Annifrid Pålsson, gruppchef på KTHs studentrekrytering.

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här