Karriär

Experten tipsar: Så blir din idé en succé

Nina Jansdotter med sina skyddslingar. Från vänster Joakim Stenberg, Saplo, Anna Ström, Gourmetbudet, Fredrik Hörte, Saplo, Nina Jansdotter själv, Anders Hall, Saplo, Mattias Tyrberg, Saplo och Christian Klemetsson, Integrius. Foto: Pontus Tideman

Det finns långt fler ingenjörer som har extremt bra idéer, än som törs ge idéerna chansen. Det positiva med krisen är att de som blir av med jobbet måste plocka fram sin kreativitet. Det säger Nina Jansdotter. Hon visar teknikföretag hur man når ut.

Publicerad

Nina Jansdotter är ett slags affärsängel. Men det är inte pengar hon investerar. Hennes kapital kallas know-how, det är sin driftighet och sitt nätverk hon investerar. Hon är med och bygger upp teknikföretag, som hon tror ska gå superbra. Hon hjälper dem att förpacka sin idé och nå ut med den. Men nya företag har sällan pengar, särskilt inte nu. Så Nina Jansdotter går in som delägare. Och föreställer sig att det ska bli pengar om 3-5 år.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här