Fordon Kort räckvidd bromsar eltaxi Dyra i inköp, billiga i drift. Elbilar borde passa utmärkt för taxibilar som rullar mycket längre än privatbilar. Men Gävle Taxi är inte ensamma om att få problem med lönsamheten. Charlotta von Schultz Publicerad 21 mar 2014 kl 09.01 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta Annons I norska Trondheim testades sex Nissan Leaf i taxitrafiken mellan år 2011 och 2013.Icke lönsamt, blev omdömet. Räckvidden på max 17 mil gjorde att elbilarna inte kunde köras tillräckligt mycket. Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ elbilar fordon Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta
Premium Flytande vindparken har fått klartecken – blir störst i Europa Med 560 MW väntas den bli störst i sitt slag i Europa – här ska den byggas.
Rekordvinst för Scania – ”Marknadsandel vi sällan sett” Europa bromsar in. Men Latinamerika håller uppe efterfrågan på lastbilar från Södertäljebaserade Scania – ett tag till i alla fall, enligt vd Christian Levin.
Premium Förslaget för energislukaren ai: en klimatrapport för varje dator Flera forskare försöker lösa problemet med den enorma energiförbrukningen hos stora språkmodeller. ”Användarna behöver få tillgång till alla fakta”.