Fordon Hyundai om FoU-uppgifterna: Vi har inte slutat utveckla förbränningsmotorer Motorfamilen Theta är en av de som tagits fram vid Hyundais nu nedlagda FoU-avdelning för förbränningsmotorer. Foto: Hyundai Elbilskonceptet Ioniq Seven. Foto: Hyundai Hyundai uppges ha stängt sin FoU-avdelning. Företaget dementerar dock uppgifterna. John Edgren Publicerad 3 jan 2022 kl 11.48 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta Annons Artikeln har uppdaterats.Biltillverkaren har tidigare hintat om att den ska rikta om sina resurser från fossildrivna modeller till elbilar. Men nyligen kom uppgifter om att tillverkaren helt tagit sin hand från förbränningsmotorerna. Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ hyundai förbränningsmotor fordon Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta
Miljardförlust för LKAB – varselhot över anställda Urspårningarna på Malmbanan innebär en miljardförlust för statliga LKAB. Bolaget flaggar nu för att verksamheten tillfälligt kan behöva stängas ned. Hundratals medarbetare kan påverkas enligt vd:n.
Motstridiga uppgifter i Nevs-soppan – var hamnar tillverkningen av Emily GT? Förhoppningen var att det till sommaren återigen skulle tillverkas bilar i Saabs gamla fabrik i Trollhättan. Men så blir det inte.
Premium Vindkraftverk tappade 22 ton tungt rotorblad – undersöks av drönare Alla vindturbiner ska inspekteras på nytt, både utvändigt och invändigt.