ELBILAR ”Volvo Cars är för litet för att passa alla” Volvo EX90. Volvo Cars Volvo EX90. Volvo Cars Volvo EX90. Volvo Cars Volvo Cars övergång till helt eldrivna modeller rullar inte helt som den ska, med förseningen av EX90. Marknadschefen kallar det för en ”komplex resa”: ”Det här är något alla andra kommer behöva ta sig igenom”. Felix Björklund Publicerad 15 nov 2023 kl 00.00 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 1 kr för en månad Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här topp geely kina volvo cars elbilar ✉️ Språk- eller faktafel i texten? Skriv och berätta.
Uppdaterade Lynk&Co 01 – "Man får mycket för pengarna" Klubbtanken är död – nu säljs Lynk&Co 01 via Volvo. Här är vad som förbättrats.
Svårt att lokalisera varningsljud från elbilar – "viktigt att hitta en balans" Varningssignaler från elbilar som närmar sig i låg fart är klart svårare att lokalisera än ljuden från en förbränningsmotor, visar en studie från Chalmers.
Volvo Cars måste uppdatera 12 000 bilar i Sverige – bromspedal kan sluta fungera Bromsfel kräver mjukvaruuppdatering för elbilar från Volvo från 2025 och 2026. Men det krävs speciella förutsättningar för att felet ska uppstå.