Premium

”Nios Europa-lansering var som ett väckelsemöte”

ANALYS. Ett stycke nybakad elbil från en oprövad uppstickare – eller en Porsche Taycan. Det är frågan potentiella Nio-kunder får ställa sig. Är det här verkligen vad Europa behöver just nu? skriver Felix Björklund.

Publicerad

”Flexibilitet är det nya premium”. Det citatet levererade Nios chef från scenen när tillverkaren hade sitt stora lanseringsevent i Berlin i fredags. Den kinesiska nykomlingen har storstilade planer att från ingenstans ta kontinenten med storm.

🔒 För att läsa artikeln behöver du vara prenumerant


Prova Ny Teknik – 89 kr
för 2 månader


Få tillgång till allt på nyteknik.se samt e-tidningen.
Prenumerationen förnyas automatiskt efter din provperiod till ordinarie pris 299 kr/månad. Ingen bindningstid, säg upp när du vill. Gäller endast nya prenumeranter.



Kom igång nu →

Är du medlem i Sveriges Ingenjörer eller tidningsprenumerant? Aktivera ditt konto här
Se andra erbjudanden: nyt.se/prenumerera