Premium Kartläggning: Vem bygger batterierna till elbilen? Ett bilbolags strategi för batteriproduktion kan säga en hel del om inställningen till elbilar. Det blir tydligt i Ny Tekniks kartläggning Elbilskampen. Johan Kristensson Publicerad 3 dec 2020 kl 06.00 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ premium elbilar
KARRIÄR Northvoltanställd efter konkursen: Min värld vändes upp och ned 3 000 anställda i Skellefteå får gå i samband med batteritillverkaren Northvolts konkurs. För många var beskedet en chock – och en oviss framtid väntar.
ELBILAR 150 mil med vätgas – så är långresor med bränslecellsbil Från i år ska det finnas ett nätverk av vätgasstationer i EU, enligt planen – men hur ser det ut i verkligheten? Ny Teknik har testat