Premium

”Hur ska EX90 hjälpa Volvo Cars att nå sina mål?”

ANALYS. Med EX90 måste Volvo Cars göra både bilköpare och börsen nöjda. Men kan den nya modellen rädda tillverkarens försäljningsmål? frågar sig Ny Tekniks Felix Björklund.

Publicerad

Ny plattform, nya motorer, nya sensorer, nya materialval, nya funktioner, nytt namn. Listan med nyheter för Volvo vid lanseringen av sin EX90 var så lång att det snudd på inte gick att ta in.

🔒 För att läsa artikeln behöver du vara prenumerant

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.


Är du medlem i Sveriges Ingenjörer eller tidningsprenumerant? Aktivera ditt konto här
Se andra erbjudanden: nyt.se/prenumerera