Opinion

”Värna om telefonförsäljningen – fler regleringar hotar viktiga näringar”

Foto: Juice/REX
Tina Wahlroth, vd Kontakta. Foto: Kontakta
Jan Fager, tf vd TU, Tidningsutgivarna. Foto: TU
Kerstin Neld, vd Sveriges Tidskrifter. Foto: Gustav Kaiser

DEBATT. Telefonförsäljning och kundtjänst via telefon är en viktig bas i många verksamheter som bidrar till välfärd och jobb i Sverige. Men fler regleringar på området skulle hota verksamheterna, skriver företrädare Kontakta, Tidningsutgivarna och Sveriges tidskrifter.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →

Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.


Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här