Opinion

”Ericsson-recept: lokal utveckling för global marknad”

Ericssons vd Jan Frykhammar och Ulf Ewaldsson, teknik- och strategichef, under pressträffen på Ericssons huvudkontor i Kista utanför Stockholm. Där bekräftade Ericsson att 3 000 tjänster i Sverige försvinner. Foto: Maja Suslin / TT

DEBATT. Ericsson behöver ledarskap och affärsmannaskap av nytt slag, utan arrogans och med öppen inställning till samarbeten inom Sverige, skriver Christer Asplund, fd näringslivsdirektör i Stockholm och Magnus Fransson, fd Ericssonare.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →

Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.


Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här