Hållbar industri

Experterna: Så växer företag med digitala affärsmodeller

Mats Pettersson, Principal Researcher Business Models, Ericsson samt forskare på Handelshögskolan i Stockholm. Foto: Juliana Wiklund
Mikael Miglis, Business Developer Smart Houses, ABB. Foto: ABB
Vinit Parida, professor i entreprenörskap och innovation, Luleå tekniska universitet och Universitetet i Vasa.

Digitalisering påverkar alla branscher i Sverige – men många företag saknar kunskap om hur de ska dra nytta av det kommersiellt.

Publicerad

Automationsnästets experter ger råd om hur företag ska ta sig an nya innovativa affärsmodeller. Denna gång deltar: Mats Pettersson, Principal Researcher Business Models, Ericsson samt forskare på Handelshögskolan i Stockholm, Mikael Miglis, Business Developer Smart Houses, ABB och Vinit Parida, professor i entreprenörskap och innovation, Luleå Tekniska Universitet och Universitet i Vaasa.

Vad är innovativa digitala affärsmodeller och hur skiljer de sig från andra typer av innovation?

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här