ANNONS FRÅN ACCENTURE

”Framtidens företag behöver algoritmer för att överleva”

Algoritmer behövs inte bara för att hantera och analysera enorma mängder data. De används även för att förbättra produkter och tjänster, öka säkerheten, minska miljöpåverkan och mycket annat. Här förklarar Per Österman och Madan Kumar Singh från Accenture varför algoritmer är ett måste för framtidens företag.

Publicerad Uppdaterad

I den digitaliserade, gränslösa och interaktiva värld som nu växer fram spelar algoritmerna en avgörande roll. Algoritmerna är matematiska och statistiska ekvationer som matas in i datorer för att känna igen stora mängder data och skapa nya insikter som beskriver och förutspår händelser – alltså själva kärnan i den artificiella intelligensen.

Google, Spotify och Klarna arbetar redan idag med algoritmer som en integrerad del i sina verksamheter. De är därför väl förberedda för det teknikskifte som innebär ökad automatisering med intelligent teknik – ett skifte som kommer att skaka hela branscher och slå ut företag som inte stigit på tåget i tid.

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här