Premium

Audis marknadschef: ”Magin runt Tesla är borta”

En ny elektrifierad era och nya ambitiösa mål. Audi har som mål att inte bara accelerera omställningen till elbilar – de ska även öka försäljningen enormt till 2030. Men hur?

Publicerad

I måndags öppnade IAA Mobility 2021 – den omstöpta versionen av den en gång i tiden gigantiska bilmässan i Frankfurt. I år var det ett semi-digitalt evenemang som gick av stapeln i München.

Som vanligt var dock att de inhemska tillverkarna spände bågen, och inte minst Audi gick ut och slog på den stora trumman. Företagets chef, Markus Duesmann, drog upp hur Audi ska genomgå en ”hållbar” förvandling från lyxbilstillvekare till att leverera premium-mobilitet.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här