Premium Så gick Einride från idé till världsledande på tre år Ett litet Göteborgsföretag blev först i världen med att köra förarlösa lastbilar på allmän väg. Hur kunde Einride spurta om fordonsjättarna och de stora techföretagen? Simon Campanello Publicerad 17 maj 2019 kl 07.00 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ nyheter autonoma fordon einride premium
ENERGI Ebba Busch hoppas på batteristöd till Northvolt från EU – ”Jag har tryckt på” Nya ägare för konkursade Northvolt måste kunna få EU-stöd, manar energi- och näringsminister Ebba Busch (KD) i Bryssel. Hon hoppas också på en renässans för tysk kärnkraft.
ELBILAR Tesla erbjuder gratis test av ”Full self-driving” i Kina Från 17 mars till 16 april kan Tesla-ägare i Kina prova Full Self-Driving-tjänsten kostnadsfritt.