Premium Så gick Einride från idé till världsledande på tre år Ett litet Göteborgsföretag blev först i världen med att köra förarlösa lastbilar på allmän väg. Hur kunde Einride spurta om fordonsjättarna och de stora techföretagen? Simon Campanello Publicerad 17 maj 2019 kl 07.00 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 1 kr för en månad Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ nyheter autonoma fordon einride premium
TECH Ska Trumps guldfärgade mobiltelefon verkligen tillverkas i USA? En Twitterdödare, kryptovaluta och nu – en mobil? Ny Tekniks Kalle Wiklund svarar på tre frågor om Trump T1 Smartphone – som ska vara ”all-American”.
TECH Teknikjournalisten om ai-bolagen: ”De har imperialistiska ambitioner” Amerikanska tech-journalisten Karen Hao argumenterar i en ny bok för att Open AI och andra ai-jättar vill bygga imperier.
TECH Efter ryktena: Musk delar bild på påstått drogtest Elon Musk har publicerat en bild på vad som uppges vara ett negativt drogtest. Utspelet sker i ljuset av de långlivade drogryktena kring Teslaägaren.