Startup

Goo Technologies fixar rörlig grafik på webben

Från Nikes interaktiva kampanj som skapades med hjälp av Goo Technologies verktyg. Foto: Goo Technologies
Marcus Krüger Foto: David Lundberg

33-LISTAN. När sportföretaget Nike tillsammans med Google gjorde en kampanj med interaktiv 3d-grafik på webben under fotbolls-vm förra året tog man hjälp av Goo Technologies.

Publicerad

Hos det unga Stockholmsföretaget är förhoppningen att företagets molnplattform Goo Create ska bli interaktiv webbgrafiks motsvarighet till Photoshop – det dominerande verktyget för bildredigering.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här