Karriär

Klantig rekrytering sänker företagets varumärke

Ingrid Höög, vd på Wise Professionals. Foto: Wise Professionals
Foto: Imtmphoto / Alamy

En ogenomtänkt rekryteringsprocess sänker företagets varumärke. Men trots att företag har svårt att hitta rätt arbetskraft – saknas ofta långsiktighet i kompetensförsörjningen.

Publicerad

– Av någon outgrundlig anledning värderar man inte sitt eget bemötande och saknar ofta förmåga att tänka utifrån och in, säger Ingrid Höög, vd på Wise Professionals.

Svenskt näringsliv skriker efter kvalificerad arbetskraft. Men trots att man har många stolar att fylla – finns en stor okunskap kring hur man ska bete sig i en rekryteringsprocess. Det menar Ingrid Höög som är VD på Wise Professionals.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här