Hållbar industri Experterna: Gamla it-system blir bromsklossar för företagen Åsa Svedenheim, head of digital enterprise, Siemens Foto: Siemens Tomas Täuber, vd Headlight Mälardalen AB Foto: Mälardalen AB Peter Lundmark, Peter Lundmark, ansvarig IT Transformation, Forefront Consulting Foto: Forefront Consulting AUTOMATIONSNÄSTET. Grundläggande men föråldrade it-lösningar, ofta kallade legacy-system, står ofta i vägen för digitalisering för företag. Hur tar man sig förbi det? Ny Teknik Redaktionen Publicerad 9 maj 2019 kl 11.43 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta Annons Automationsnätets experter svarar på hur gamla it-system kan vara ett hinder för företag – och vilken strategi företag kan ha för att ta sig vidare.Denna gång deltar: Åsa Svedenheim, head of digital enterprise, Siemens, Tomas Täuber, Headlight Mälardalen och Peter Lundmark, Forefront Consulting. Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ digitalisering industri hållbar industri Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta
Premium Laserstråle vapen mot drönare – bara det finns tillgång till el Drönare utrustade med sprängämnen har blivit ett hot. Nya system som nu är under utveckling ska kunna slå ut större drönare, missiler och flygplan.
Premium Vätgasmackarna blir utan egen vätgas – kostnaden ett av flera skäl Sätt en elektrolysör vid macken och fixa vätgasen på plats. Så lät strategin för flera aktörer. Men verkligheten satte käppar i hjulen. Ingen av 23 planerade tankstationer blir självförsörjande på vätgas.
Synen på Polestar i Kina: ”Aldrig hört talas om dem” Efter en stormig vår är det upp till bevis för Polestar. I år lanseras två modellnyheter och de ska hjälpa till att vända skutan. Men hur är synen på märket och den livsviktiga modell 4 på den kinesiska marknaden?